Introvertka v příliš hlučném světě

31.10.2019 11:04

"Když jsou vašimi nejlepšími přáteli knihy a vaše představa o báječném víkendu obnáší čtení, spoustu hrnků čaje a malování obrázků, to vše v duchu hesla: „Lidem vstup zakázán“, každé pozvání na večírek nebo do kina představuje výzvu. Místy úsměvná, místy smutná kniha je otevřeným oknem do světa všech, kdo by svůj život nejradši strávili zalezlí pod dekou. Když ale jako Debbie zjistí, že kamarádit se s ostatními lidmi může být fajn, jejich život se rozjasní…"

 

Přiznám se, že mě tato anotace pěkně nalákala, takže se dnes pokusím rozlousknout pro mě tvrdší oříšek. Napsat recenzi knihy Introvertka v příliš hlučném světě je pro mě totiž jedním z poprvé. Poprvé v životě se mi dostal omylem do ruky komiks. Přiznám se, že jsem asi přehlédla tuto informaci, když jsem si knížku objednávala. (A jsem vlastně ráda).  

Knížka vypadá moc sympaticky, má pro mě přitažlivou obálku se svůdným obrázkem. Při "čtení" jsem objevila několik dobře známých situací a díky obrázkům a stručnému textu jsem si znovu jasně potvrdila, jak se introvert cítí při:

  • sebehodnocení 
  • komunikaci se spolužáky 
  • seznamování
  • účasti na společenských akcích
  • na svatbě
  • v manželství
  • při pracovním pohovoru
  • při spolupráci s kolegy
  • rozhovorech o vlastních pocitech
Jenom nevím, jaká je cílová skupina, proč je tato knížka zařazená do dětské literatury, když hrdinka je dospělá vdaná žena a má ráda knihy? Užila jsem si při prohlížení, jak se hrdince vždycky ulevilo, když byla zrušena plánovaná akce, když opustila zaměstnání a začala tvořit na volné noze...  
Jedenáctiletá dcera našla knížku u mě na stole a jásala, jak je krásná a super. Při listování 
 
Autorka Deborah "Debbie" Tung je ilustrátorkou a tvůrkyní komiksů. Její komiksy vycházejí z každodenního života a z její lásky k čaji a knihám. Se svým mužem žije v Birminghamu.
Kniha vyšla v nakladatelství Portál.