Moje maminka je nej

18.04.2018 10:12

Další knížka pro první čtení z dílny Evy Horákové a Venduly Hegerové Moje maminka je nej je na světě. Vychází ze zásad genetické metody výuky čtení, pohádky jsou psány velkými tiskacími písmeny a jsou řazeny od pohádek složených pouze z jednoslabičných slov, přes dvouslabičné, až k těm těžším. Hlavními hrdiny jsou zvířátka.

S prvními knížkami z této řady jsem se setkala před několika lety, když můj syn začal chodit do první třídy. Na konferenci Dyskorunka, která se koná vždy v listopadu, jsem tehdy koupila knížku Zvířátka. A syn hned přečetl první pohádku Myš Bob, ještě neuměl všechna písmenka.  Tato pohádka je totiž lehká, písmena a slova se pořád opakují a navíc je vtipná.  A stejná situace se opakovala o tři roky později, když byla v první třídě dcera. Taky v listopadu přečetla sama pohádku Myš Bob a byla šťastná.

S chutí a nostalgií jsem se začetla do novinky z Portálu

HROCH BEN

BYL DEN JAK SEN. HROCH BEN ŠEL VEN, KDYŽ BYL TEN DEN JAK SEN. VZAL SI MÍČ A ŠEL.

 ... a moje děti, i když jsou už velcí čtenáři, si ji s nadšením prohlédly taky.

 

Mezitím jsme se seznámily s ilustrátorkou Vendulkou Hegerovou, vídáme se na veletrhu Svět knihy, byli jsme spolu (s dětmi a psem) na prázdninovém výletě ve Vysokém Mýtě. Je to pokaždé moc milé setkání. A když Vendulku nevidíme, máme doma celou řadu knížek, které svým nezaměnitelným stylem ilustrovala, a můžeme si v nich listovat.

Eva Horáková je učitelka na 1. stupni. V nakladatelství Portál vyšly její knížky Zvířátka, Svět hraček a her, Pohádkový svět, Pohádky pro všední den, Do pohádky se zvířátky.

Vendula Hegerová je známá ilustrátorka knih pro předškolní děti.

 

www.portal.cz