Lístek z Lublinu

10.10.2014 18:48

Přede mnou leží pohlednice z polského Lublinu s datem na razítku 7. 10., další tip na výlet od Václava Buriana, přišla včera, 9. října. Už nějakou dobu jsem mu chtěla psát a jeho pozdrav mě přiměl to konečně udělat. Nějakou náhodou nebo vyšší mocí se mi na monitoru objevil nekrolog - Václav Burian zemřel ve středu 8. 10. ve Vídni po konferenci na českém velvyslanectví. Ten mail už nenapíšu a je mi to neskutečně líto.

Hlavou běží vzpomínky na studentské literární soutěže na knižním veletrhu v Olomouci, které vymýšlel a moderoval a moji studenti vyhrávali. Na jeho maminku, která mu fandila. ... Znovu jsme se setkali díky ilustrátorce Magdě Štajnerové, když vydal knížku Housenka na kdouloni s jejími obrázky. Od té doby jsme si psali a jednou za rok zašli na kávu v Poličce, když pobýval na chalupě v Pusté Rybné. Díky němu jsem navštívila Košice a byla nadšena. Loni jsme se šly s Magdou podívat na jeho vystoupení s polskými básníky na knižním veletrhu Svět knihy. Rok mě přemlouval k napsání "slovinského" článku do Listů. Od posledního setkání tu mám kromě tehdy právě vyšlého čísla s mojí pohádkou Zlatovčice komínek knih z jeho nakladatelství, tipy na výlety...

Odešel noblesní, milý a moudrý člověk, jeho myšlenky a básně naštěstí s námi zůstanou.

Sváteční slovo básníka Václava Buriana

https://www.zurnal.upol.cz//zprava/clanek/zemrel-vaclav-burian/

https://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/zemrel-olomoucky-publicista-vaclav-burian-20141010.html