Křest Zakletého zámku na knižním veletrhu Svět knihy

15.05.2017 18:36

Oficiální přivítání Zakletého zámku mezi knihy proběhlo v sobotu 13. května v sále Rosteme s knihou na pražském výstavišti.

Milá kmotřička, paní Jana Podskalská, se své role zhostila opravdu skvostně - nádherný proslov, podoba křtu, zapojení dětí a jako dárek pro všechny výborný chodský koláč.

"Dobrý den. Děkuji za milá úvodní slova paní moderátorky, které mě zbavila nervozity. Jen v krátkosti nastíním, jakým způsobem jsem se dostala k paní spisovatelce a projektu Pohádky pro společné čtení. Jsem z Poběžovic, malého západočeského města poblíž Domažlic. Založila jsem projekt na záchranu místního zámku, který je zajímavý třeba tím, že u nás žila první Japonka, která přišla v 19. století na území Evropy. Jmenovala se Mitsuko Aoyama.

K projektu Pohádek pro společné čtení jsem se dostala tak, že jsem hledala zajímavé stránky, které bych využila pro svoje děti. Narazila jsem na několik portálů, ale zaujal mě právě tenhle projekt, a to proto, že propaguje a zasazuje se o společný čas nad knihami. Na stránkách projektu tehdy probíhala soutěž o nejlepší fotku, která popisuje, jak u vás vypadá čtení. S mojí Barunkou a Kryštůfkem jsme soutěž vyhráli, několikrát jsme si s paní spisovatelkou napsali a já se ji odvážila pozvat k nám do Poběžovic k jednomu projektu pro rodiny s dětmi a zároveň pro náš zámek. 

Je mi velkou ctí, že mohu dnes být přítomna na křtu pohádkové knihy, která dostala název podle našeho (asi opravdu zakletého), zámku. Věřím, že si kniha najde množštví čtenářů, kdo ji ještě nemáte, neváhejte si ji třeba právě dnes přímo od paní spisovatelky zakoupit. Kniha přináší zábavu celým rodinám, díky překrásným ilustracím paní Petry Řehové si v ní dokážou "číst" i malé děti jako moje tříletá Barunka. Obrázky v knize Zakletý zámek miluje a dokáže si je zpracovat a vyprávět podle nich. Paní spisovatelka se věnuje i dětem se speciálními potřebami, co se čtení týká. Kniha je kromě úžasných obrázků doplněna také o úkoly. Myslím, že projekt Pohádky pro společné čtení je aktivitou velmi záslužnou, protože v dnešní době čas strávený s celou rodinou, například právě nad knihami, velmi chybí. Knize i týmu, který se na jejím vzniku podílel, přeji ať si kniha najde své místo v mnoha knihovnách, ať dělá radost, motivuje, inspiruje. A klidně ať má co nejdříve stránky osahané a zohýbané. Protože to je znamením, že se k ní čtenáři rádi vracejí a je součástí jejich života. "

 

Více fotek a informací najdete na FB stránkách Pohádky Společné Čtení, Zakletý zámek, Poběžovice-Ronsperk